Klubbmästare i T7 2010
Jag är så mäktigt stolt över hur duktig min häst är och att han har så mycket i sig som han nu börjar på att visa upp. Jag har ju inte haft honom igång så mycket under sommaren och ändå presterar han på detta sätt.
I uttagningen så blev det rätt så bra poäng men han var tungriden och blev därmed lång i formen, men jag hade inga krafter i mig att rida honom ordentligt. Men det räckte till en 3:de plats i uttagningen med 5.27 i poäng.
Efter att jag hade fått vila lite och Vurre hade fått i sig betfor och lite Eggersmann, så var vi fit for fight.
I A-finalen så la jag ner all kraft jag hade och verkligen red honom ordentligt, och vi var nog båda två riktigt taggade. Jag var sist ut att få poäng, och det var höga poäng som delades ut. Och när mina poäng för arbetstempo tölt kom upp så blev jag helt yr, jag fick 5.5, 6.0, 6.0. HELA 2st 6:or, helt sjukt. Då var det bara att rida ännu mer noggrannare i den ökade tölten, fast där vet jag att han går bättre.
Och som förut så fick jag vänta till sist på mina poäng, men det var det värt det. ALLA 3 domarna gav mig 6:OR för den ökade tölten, och därmed förstod jag att jag hade kommit upp i ledningen. Men det var inte slut där, hovkontrollen var kvar. Och hittade de något där som inte var ok, så skulle jag bli diskad. Men det gjorde de inte.
Så med 5.92 blev jag klubbmästare i T7 2010, jag har tävlat Vurre 2 ggr i år och har 2st första pris rosetter här hemma. Min underbara häst.
Snacka om vilket kap det var när jag köpte denna häst, sånt lär nog aldrig hända mig igen. Denna häst säljer jag ALDRIG, jag är inte så dum. Men det har funnits några som har tyckt att jag skulle ha sålt honom till dem, men man säljer inte sin kompis som man har lagt ner sin själ i. Vurreburre kommer att få gå här på gården tills den dagen han vandrar vidare.
Grattis!!! Kram mamma